arrow_upward
Data dodania wpisu: 28 czerwca 2021

Relaks powinien dawać satysfakcję, jednak nierzadko staje się wyzwaniem. Dlaczego tak się dzieje? Co zrobić, żeby efektywnie się regenerować i ze spokojną głową przystąpić do dalszej pracy? To niełatwy proces, ale możliwy do przejścia!

Odpoczynek – przyjemność czy wyzwanie?

“Przyjemność!” odpowie większość i to prawda. Ale często okazuje się, że niektórzy nie potrafią w pełni cieszyć się z weekendów czy urlopu. Dzieje się tak dlatego, że nie lubimy próżni. Nawet jeśli nie możemy się doczekać nicnierobienia, to z niego nie korzystamy. Zabieramy się za zaległe sprawy czy porządki, ale nie odpoczywamy.

Dlaczego odpoczynek jest czasem wyzwaniem?

Gdy przychodzi urlop, pojawia się dużo niezagospodarowanego czasu. Zważywszy na to, że lubimy powtarzające się rytuały, które dają poczucie stabilizacji, nagle trudno jest odnaleźć się w pustce. Jeśli niczym się nie zajmujemy wracają zmartwienia, które zazwyczaj odsuwamy wypełniając myśli pracą. Ponadto boimy się marnowania czasu. Wydaje nam się, że urlop niweczy szanse na zrobienie w pracy czegoś ważnego, czy awans. Obawiamy się, że przejdą nam koło nosa atrakcyjne oferty, ważni klienci itp.
Kolejnym powodem tego, że odpoczynek bywa wyzwaniem zamiast przyjemnością, jest przekonanie, że będziemy postrzegani jako leniwi. Świat mówi nam, że ciągle trzeba działać, np. pracować, spędzać czas z rodziną, uprawiać sport i rozwijać pasje. Takie myślenie sprawia, że gdy odpuszczamy cokolwiek z tej listy, myślimy, że jesteśmy nieproduktywni lub gorsi.

Co robić, by odpoczynek stał się przyjemnością?

Przede wszystkim, by być produktywnym w pracy, trzeba dobrze wypocząć i nie ma w tym nic złego! Najlepiej zacząć od małych rzeczy. To wyzwanie, ale da się mu sprostać! Można zaplanować intensywny urlop zostawiając każdego dnia trochę czasu na nicnierobienie. Np. na leżenie na trawie. Warto poszukać drobnych, przyjemnych rzeczy, które odciągną myśli od problemów, np. pójść na 10- minutowy spacer bez telefonu i patrzeć na świat albo się zdrzemnąć. Jeśli takie drobne czynności zostaną wprowadzone do rutyny dnia, łatwiej będzie się relaksować, gdy wolnego będzie więcej.

wróć na bloga

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

CENTRUM DOBRYCH MYŚLI

Telefon do CENTRUM DOBRYCH MYŚLI

Adres email CENTRUM DOBRYCH MYŚLI

Adres CENTRUM DOBRYCH MYŚLI ul. Płaszowska 57, 30-713 Kraków

Konsultacje psychologiczne NIP: 5532298020

Konsultacje psychologiczne REGON: 369744938

Konsultacje psychologiczne KONTO BANKOWE NEST BANK: 91 2530 0008 2062 1066 6269 0001